wtorek, 16 kwietnia 2024

Miało być. A nie jest. 3/7 i sztuka wojny

 No tak.

Miał być jakiś tam powrót do pisania. Ale jakoś tak - trochę może było o czym, a może trochę się musi poukładać w głowie. Różnych rzeczy. Totalnie rozmaitych i z różnych zakątków rzeczywistości.

Dzisiaj ważny cytat, który trochę definiuje to gdzie jestem (a zdałem sobie sprawę z tego ostatnio).

Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach.

Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo,

a innym razem zostanie pokonany.

Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce.

Sun Tzu, Sztuka wojny

Nie sposób się nie zgodzić. Tak wielopłaszczyznowy cytat, że aż mi się pisać nie chce, gdzie go mogę zastosować. Relacje wszelakie, praca, współpraca, klienci. Lepiej znać wroga, niż go nie znać. Jeszcze jest sztuka poznania siebie... ale to jest powiedzmy in progress od prawie 40 lat:D

Dzisiaj nastawienie ma być pozytywne. Jeden z bardziej wymagających tygodni tego ... no właśnie - miesiąca? roku? Co decyduje o tym, że jeden tydzień jest bardziej wymagający, a inny mniej. Ilość obowiązków, dostęp do narzędzi, oczekiwania rozmaite? Najczęściej te własne... Czasami chciałbym dogodzić wszystkim. Nie zawsze się da. Najczęściej jak się udaje, to zostaje gdzieś moje... Ale - pożyjemy zobaczymy.


I jeszcze - projektowanie życia. Szczęśliwego życia.

3/7 Wyobraź sobie idealną przyszłość.

Pomyśl o tym i zanotuj:

  • Jak miałby wyglądać Twój idealny dzień? (zaplanuj to sobie... a może spróbuj raz wdrożyć...)
  • Spontan czy rutyna i planowanie? (wiczene YOLO - brzmi jak ja, ale czasem plan to podstawa)
  • Co i jak jesz? (ja byle co i szybko)
  • Jaką rolę w Twoim życiu odgrywają bliscy (rodzina, przyjaciele, znajomi)


I teraz pomyśl:

  • Czy jest coś co chciałbyś naprawdę, tak bardzo bardzo, robić? Jakieś hobby?
  • Czy wiecznie gonisz za czymś? Potrzebujesz adrenaliny?
  • Czy jesteś w stanie łączyć pracę i zainteresowania?
  • Gdzie chciałbyś żyć?


I detal - bo on jest ważny.

  • Jak chcesz się budzić każdego dnia, przy kim, gdzie, o której, jak szybko wstawać?
  • Czy lubisz wysiłek, taki z ćwiczeń wynikający.
  • I jak pracujesz, jaki jest Twój styl pracy?


Taka analiza. Żeby poznać siebie - jak radzi Sun Tzu...


Miłego wtorku!

Ł.

PS (Nie wróciłem jeszcze na studia ze szczęścia... no czasu w opór nie mam! Mimo, że czasami mam wrażenie, że nic nie robię, a np. rozliczenie delegacji to jakieś zadanie nie do ogarnięcia...)

Brak komentarzy: