niedziela, 28 kwietnia 2024

Cudny świat i 04/07

 No i tak. Zrobiło się super ciepło, świat nabrał kolorów, rumieńców, jest rewelacyjnie. Spacer, rower albo...

praca.

Bo dzisiaj w pracy z przerwami.

Ale - wczoraj wpadłem przez przypadek na ładną piosenkę - polecam zawsze. Najlepiej o poranku.

https://open.spotify.com/track/4VCP3Lkvlm9GCzKsZyYNzi?si=07e7ee2349e64b42

Sojka i Pęczak, Cudny Świat.

Tekst kiedyś tutaj zamieszczę, ale nie dzisiaj ;) Bo mi się transkrypcji nie chce robić.

Tak sobie pomyślałem. Że skoro jesteśmy wspaniali, to trzeba się cieszyć życiem i korzystać z niego!

A nie narzekać. Wczoraj ktoś mi powiedział przy pewnej sytuacji, że czekał, aż ktoś zacznie marudzić i że obstawiał, że to będę ja. Tak było. Ale to dlatego, że są osoby, które nie pytane wkraczają w moje prywatne przestrzenie i chcą je jakoś na siłę łączyć z pracą, na co czasem nie mam ochoty.

Już i tak mm wyłączone dźwięki w telefonie, żebym mógł decydować kiedy praca, a kiedy chill. Czy muszę też ignorować wszystkie powiadomienia? No chyba tak nie powinno być.

Tak czy inaczej - głowa do góry i do przodu. I bierzmy się za projektowanie pozytywnego, fantastycznego życia.

Pamiętasz odcinek 3 projektowania życia? Tam były pytania.

Czas na Pojęcie działania!

Więc zsyntetyzuj wszystkie swoje odpowiedzi na poprzednie pytania (i te które tam nie zadałem, ale samemu sobie zadałeś/zadałaś).

Zamiast wyznaczać pisemny cel, stwórz w głowie obraz swojej idealnej przyszłości (to trochę mniej boli i daje się korygować w locie).

Ilekroć potrzebujesz motywacji, przywołaj ten obraz, aby pomógł Ci utrzymać się na fali. Jest to może i trudne, ale efektywne. Wymaga wysiłku, ale tylko na początku. To trochę jak z mikromomentami i budowaniem pozytywnych emocji.

Następnie rozpocznij inżynierię wsteczną swojego lepszego stylu życia. :)

Zadbaj o sen. Zrób co trzeba, żeby był on jakościowy!

Zadbaj o regularny wysiłek fizyczny! Znajdź kogoś, kto będzie z Tobą wykonywał ćwiczenia, chodził na spacery, jeździł na basen etc. Nie będziesz mieć motywacji - ktoś zadba o to, żeby Cię wyciągnąć...

Ustal ile wydajesz na siebie. Siebie. Rzeczy, które pozwalają Ci być na fali! (u mnie to są kwestie rozwojowe, kursy, subskrypcje, newslettery....)

Bądź uważny i dbaj o swój nastrój. Wdrażaj praktyki dobrostanu raz w tygodniu, później dwa razy, a finalnie codziennie. Relaksuj się. Miej swoje 5 minut każdego dnia!


Małe kroki, duże cele.

Small steps, big goals!


Miłej niedzieli. Jadę na obiad!


Ł.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

zawsze lubiłam piosenki, które polecasz:) k.